De verse start in een nieuw bedrijfscomplex was voor Meyvaert een ideale gelegenheid om een rebranding door te voeren. De onderneming koos voor de nieuwe naam GMC omdat deze haar identiteit en activiteiten perfect weerspiegelt. G staat voor Glas, C voor Ceramics en ook het DNA van MEYVAERT kan uiteraard niet ontbreken. Daarnaast klinkt de nieuwe naam ook universeler, wat niet onbelangrijk is aangezien de producten wereldwijd uitgevoerd worden.
De geschiedenis van Meyvaert gaat terug tot 1826, toen de eerste industriële spiegelfabriek
werd opgericht op verschillende locaties. Zo had Meyvaert ook een spiegelwinkel voor particulieren. Als een van de eerste bedrijven combineerde Meyvaert industriële productie en distributie.
Onder impuls van de zevende generatie is het uitgegroeid tot een wereldspeler in het verwerken van glas voor de meubel- en interieur-industrie en een specialist in gelaagd glas met hoge toegevoegde waarde. Daarnaast verwerkt de Ceramics-afdeling sinds een aantal jaren als een van de enige bedrijven wereldwijd keramiek voor high-end outdoorprojecten. De ambitie is groot en er is nog heel veel groeipotentieel. GMC draagt de familiale waarden hoog in het vaandel én wil vooral dynamisch en innovatief blijven.
De verhuis van Gent naar Evergem ging tevens gepaard met aanzienlijke investeringen in het machinepark: een snijtafel van 6000 x 3000 mm, geautomatiseerde rolbruggen en een ‘bibliotheek’ voor zowel glas als keramiek. Met een bijkomende nieuwe zaagmachine wil GMC nog flexibeler inspelen op de noden van zijn klanten.
GMC wist in het verleden steeds als eerste in te pikken op nieuwe markttendensen. Door de familiale structuur en flexibiliteit kon het snel en handig inspelen op de noden van het moment. Belangrijk in de aanpak van de onderneming is dat ze kan leveren wat elders niet of nauwelijks voorhanden is. Ook de uitbreiding van het gamma keramische materialen is sterk in opmars, zowel voor binnen- als buitentoepassingen. Vermits keramiek een goede vervanger is voor glas en marmertoepassingen, past dit perfect binnen de markt- en klantgerichte politiek van GMC.
Mede dankzij de nieuwe investeringen wordt de nadruk gelegd op alles wat met gelaagd glas te maken heeft, zowel voor binnen- als voor buitentoepassingen. We denken onder andere aan gelaagd glas, akoestisch, antireflecterend glas voor high-end toepassingen, alsook winkels en museumprojecten. Een van de specialiteiten van het huis is het verwerken van gelaagd DG-41 en Super Tough voor de balu-strademarkt. Dankzij de grote voorraad kan GMC zeer kort op de bal spelen.