“Een sterk merk dat ook de jongere generatie zal triggeren”, zegt Tom Himpe, die samen met vader Rony aan het hoofd van het bedrijf staat.
Tekst Stephanie Demasure | Beeld Himpe Desmet
Al sinds 1983 staat Himpe Desmet voor kwalitatieve gordijnen, zowel voor de projectmarkt als voor hoogwaardige interieurconcepten. “Toen was het vrij evident dat een zaak de namen van de oprichters droeg”, zegt Tom Himpe. “Vandaag klinkt onze vorige naam bij velen bekend in de oren en is ons imago goed, maar we stellen vast dat vooral de jongere generatie op zoek is naar klinkende ‘merken’. Het idee voor de naamswijziging sluimerde al een tiental jaar. Nu hebben we het ook doorgevoerd en heet ons bedrijf voortaan fasset.”
Het familiebedrijf is vooral gekend van de vele gordijnen die in het confectieatelier gemaakt worden. En daar stopt het zeker niet. Ook textiel, zonwering, kussens en de aankleding van – en met – meubilair behoren tot het activiteiten-pakket. “Interieuraankleding in al zijn facetten dus”, vervolgt Tom Himpe. “Vandaar de naam. Die vat onze veelzijdigheid perfect samen. De prioriteit
blijft advies, maatwerk en kwaliteit in productie, zowel voor grote reeksen als voor kleine volumes.”
Het zijn dezelfde bekende gezichten die fasset zullen vertegenwoordigen: Rony, Tom, Ann, de stiksters in het gordijnconfectieatelier en de ervaren plaatsers. “Gekende producten van Belgische makelij en onze gewaardeerde totaalaanpak, maar dan met een nieuwe, klinkende merknaam! Deze stap was nodig om onze marktpositie te waarborgen en ons aanbod tegelijk verder te diversifiëren.”
Na bijna veertig jaar heeft Himpe Desmet – vanaf heden dus fasset – zijn plaats veroverd binnen de sector. Een mooie referentie die wordt meegenomen naar het nieuwe merk fasset is het Plopsa Hotel in De Panne, dat plaats biedt aan 117 hotelkamers, vergaderzalen, bars en een restaurant. Fasset staat in voor de levering en plaatsing van de gordijnen en binnenzonwering. Het hield rekening met de sfeer, het interieur en het thema in iedere hotelkamer en speelde met de gordijnen in op de ontwerpen van de creatievelingen van Plopsa. Ook na vier decennia telt er voor de interieurspecialist uit Izegem maar één ding: een sterk totaalconcept realiseren waar de klant en de eindgebruiker een goed en tevreden gevoel aan overhouden.