BIS

Eén van de belangrijkste markten is de inrichting van vergader- en conferentiezalen in kantorencomplexen.

01:16
12-02-2019

Audiovisuele omgevingen met effect

In een wereld waar beleving centraal staat, genieten audiovisuele technieken een groeiende aandacht. En dit in een brede waaier van gebouwen. Om een blijvende indruk na te laten, volstaat een lukraak gekozen installatie niet. Ga liever in zee met een specialist in het audiovisuele vakgebied. Zoals BIS uit Mechelen dat voor een optimaal ingerichte omgeving zorgt waar beeld en geluid echt de beoogde doelstellingen vervullen.

BIS

BIS zorgt voor omgevingen waar mensen op een eenvoudige, maar efficiënte manier informatie overdragen, kennis delen, ideeën ontwikkelen en (samen)werken..


Al 25 jaar doet Business Information Systems (kortweg BIS) datgene waarin het zich intussen een unieke partner mag noemen: omgevingen voorzien van audiovisuele apparatuur waarmee gebruikers op een eenvoudige, maar efficiënte manier informatie overdragen, kennis delen, ideeën ontwikkelen en (samen)werken.

Innovatieve aanpak

Marketing- en communicatiemanager Philippe Hostens legt uit: “Wij gaan veel verder dan enkel maar systemen installeren. Onze sterkte bestaat uit een mix van competenties op het vlak van smart buildings & smart offices, IT & development, audiovisuele oplossingen, collaboration & videoconference, narrowcasting (digital signage) en interieurinrichting.” Op die manier is alles perfect op elkaar afgestemd en heeft de klant maar één aanspreekpunt.

“Onze creaties zijn maatwerk waarbij innovatie centraal staat. Wij zorgen voor een unieke omgeving die nergens anders terug te vinden is. Bovendien werken we steevast met de nieuwste technologieën, waardoor de investering lange tijd rendeert en de gebruiker installaties heeft die met zijn organisatie en behoeften meegroeien. Op zich is deze aanpak al uniek in de markt. Bovendien koppelen we dit alles aan een doordacht programma van services. Zo is het mogelijk om alle oplossingen als as-a-service af te nemen: je betaalt een maandelijkse fee in plaats van zelf te investeren”, aldus Hostens.

Brede waaier van klanten

BIS richt zich voornamelijk op de zakelijke en institutionele eindgebruiker. Philippe Hostens: “Eén van onze belangrijkste markten is de inrichting van vergader- en conferentiezalen in kantorencomplexen, gemeentebesturen, scholen en universiteiten. Maar er is ook een toenemende interesse voor andere applicaties. Denk maar aan audiovisuele beleving in ziekenhuizen, zorgcentra, winkels en winkelcentra, ….”

BIS is onderdeel van de internationaal actieve Econocom Groep en realiseert projecten in de hele Benelux. Het team bestaat intussen uit 220 experts, waarvan een 45-tal vanuit de vestiging in Mechelen opereert.

Tekst: Els Jonckheere
Beeld: Bis

Bouwen aan Vlaanderen partners

Vitechremeha-tzerra