Platform voor de bouw
Expert in verticaal transport
De aansturing van de liften is geoptimaliseerd voor maximale capaciteit en minimale bestemmingstijd.

Expert in verticaal transport

Het Beurs-, Meeting- en Congrescentrum is zo’n typisch gebouw waar op bepaalde momenten heel veel mensen tegelijkertijd aanwezig zijn. De kunst is om deze bezoekers snel, vlot, veilig en gecoördineerd op het juiste niveau te krijgen. Daarom werd een beroep gedaan op de expertise van Schindler, het bedrijf dat de titel van liftenproducent ver overschrijdt. Ook in dit gebouw zorgde de expert in verticaal transport voor een toekomstgerichte oplossing die technologie en ecologie verenigt.  

Dagelijks transporteert Schindler met zijn liften en roltrappen meer mensen dan auto’s, treinen en vliegtuigen samen. “Verticaal transport mag je dus wel degelijk met een grote T schrijven”, aldus sales- en marketing manager Wim Stockx. “Het is een sector waarbij we ons in alle segmenten van de huidige verstedelijking thuis voelen. Het maakt niet uit over welk type gebouw het gaat, telkens weer zullen we de meest gepaste oplossing bieden. Elk gebouw heeft andere uitdagingen en vereisten op het vlak van verticaal transport in petto. De grootste uitdaging situeert zich in omgevingen waar grote groepen mensen tegelijkertijd naar een ander niveau willen: een typisch gegeven in het Beurs-, Meeting- en Congrescentrum.”

Maximale capaciteit, minimale bestemmingstijd

Samen met de betrokken partners werkte Schindler een oplossing uit met vier S3300-liften van 1125 kilogram, die vier tot zes stops hebben. “Het is de kunst om deze liften zodanig aan te sturen en toe te wijzen dat de maximumcapaciteit wordt nagestreefd en de bestemmingstijd minimaal is”, verduidelijkt Wim Stockx. “Daarvoor zorgt ons PORT-systeem. Tevens vermijdt deze oplossing dat een lift met vier stops wordt toegewezen aan iemand die pakweg naar de zesde verdieping wenst te gaan. Bovendien gebeurt dit alles op een bijzonder ecologische manier. PORT optimaliseert immers het aantal starts en stops door een maximum aan directe ritten te voorzien. In gebouwen waar dagelijks honderden verplaatsingen gebeuren kan dit een aardige energiebesparing opleveren. Last but not least installeerden we in het Beurs-, Meeting- en Congres-centrum nog een lichte vrachtlift met een capaciteit van 2500 kilogram en zes stops.”    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details