Voor Deceuninck is een vakbeurs in raam-, deur-, zonwering-, gevel- en toegangstechniek interessant als vitrine voor nieuwe en bestaande oplossingen én als barometer voor wat er verder in de markt beweegt. De producent van kunststof en aluminium profielen voor ramen en deuren tekent op Polyclose present met maar liefst drie standen. Twee daarvan staan in het teken van de nieuwste ontwikkelingen binnen de Elegant- en Decalu-reeksen, terwijl de derde stand het GoBag-concept in de verf zet.
De firma toont heel wat innovatieve oplossingen binnen het Decalu-gamma, o.a. profielen voor de vliesgevel, brandwerend schrijnwerk en uiterst slanke profielen voor binnendeuren.
Bij Deceuninck kan men niet alleen producten zien en voelen, maar krijgen bezoekers ook uitleg over de eigenschappen en voordelen van het complete gamma. “We zijn nog steeds dé strategische partner voor pvc en aluminium schrijnwerk en die boodschap willen we op Polyclose nog eens extra in de verf zetten. Sinds 2020 is Elegant ons innovatieve productplatform voor kunststof raam- en deuroplossingen. Nieuw binnen die familie is het Elegant Flex-systeem en met Phoenix leveren we ook Elegant-profielen die 100% gerecycled zijn. We ontwikkelden ook nieuwe dorpelprofielen en de kleurencombinaties worden in 2024 verder uitgebreid”, licht Bernard Vanderper, sales manager West-Europa, toe.
“Vooral binnen onze Decalu aluminium-familie beweegt veel. Zo is er Decalu F50 Facade, een aluminium gevelprofiel met ingebouwde vouwwand die men via een ingenieus track-and-slide-concept opent en sluit. Dankzij dit nieuwe concept zijn vouwwanden tot maar liefst 15 meter mogelijk. Een andere eyecatcher is het brandwerend schrijnwerk Decalu88 WESTA FP, waarmee men ramen, deuren en wanden vuurvast kan maken, zonder in te boeten op het vlak van esthetiek en duurzaamheid. Verder lanceren we slanke aluminium designprofielen met een dikte van amper 32 mm en tonen we ook onze nieuwe aluminium deur uitgerust met het Instinct-slot met meerdere sluitpunten, die vanop afstand via een app bediend kunnen worden.”
De producent lanceerde intussen in België de nieuwe marketingcampagne ‘Elk raam telt’ die de duurzame eigenschappen van de kunststof en aluminium profielen in de kijker zet. Daarnaast ziet de consument hoe de fabrikant en zijn partners al decennialang inspanningen leveren om de CO2-uitstoot tijdens het productieproces zo laag mogelijk te houden.
“Een beurs als Polyclose is het ideale platform om onze visie op het vlak van het hybride bouwen toe te lichten”, gaat de sales manager verder. “Vandaag worden bouwheren immers geconfronteerd met diverse uitdagingen, zoals hogere bouwbudgetten en steeds strenger wordende energieprestatienormen. Voeg daarbij de behoefte aan een maximale architecturale vrijheid, en je beseft dat we hen met de synergie tussen Elegant en Decalu een ideale oplossing kunnen aanbieden.”
Deceuninck zet ook al jaren in op de recycling van oude PVC ramen, deuren, gevelbekleding en shutters. Vorig jaar benaderden ze een capaciteit van 20.000 ton gerecycleerd materiaal, voor 2023 lag dat streefdoel zelfs op 40.000 ton. Het recyclingproces start met het verzamelen van dat oude materiaal in binnen- en buitenland. Daarvoor beschikt de fabrikant verzamelpunten en wordt ook schroot op bouwplaatsen gerecupereerd.
“Nieuw is het GoBag-concept, ontwikkeld in samenwerking met J.M.C. Containers, op basis van een gele zak waar men uitgebroken schrijnwerk in PVC, hout of aluminium met of zonder glas in kwijt kan. Die wordt na het vullen door Deceuninck opgehaald en gesorteerd”, sluit Bernard Vanderper af. “Op Polyclose pakken we uit met een extra beursstand (1018) van 15 m² om de lancering van het GoBag-concept te promoten. We willen heel wat extra klanten van deze aanpak overtuigen via de actie 5 + 1 gratis. Eén bezoeker maakt ook kans op de hoofdprijs van 3 gratis GoBags ter waarde van 630 euro.”
Meer informatie vindt u op: www.deceuninck.nl.