Platform voor de bouw
Kruisem / Nazareth | Outdoor Experience Center verrijst langs E17

Kruisem / Nazareth | Outdoor Experience Center verrijst langs E17

Onder ‘Creating healthy spaces’ – de missie van Renson – is ‘Outdoor living’ een sterk groeiende afdeling. In industriezone De Prijkels, langs de E17, trekt het bedrijf daarom een gloednieuw gebouw op. Met een opvallende gevel van meer dan 300 meter en een indrukwekkende showroom. Tegen 2021 moet het nieuwe ‘Outdoor Experience Center’ operationeel zijn.

Renson bestaat in 2019 110 jaar. Dat viert de groep met een fikse investering van 75 miljoen euro. In industriezone De Prijkels in Kruisem / Nazareth realiseert Renson op een perceel van 10 hectare zijn nieuwste uitvalsbasis. Het gebouw zal 65.000 vierkante meter beslaan, waarvan 50.000 voor productie en 15.000 voor het eigenlijke Experience Center (showroom en burelen). Op de site is later dus nog een uitbreiding van 35.000 vierkante meter mogelijk.

Tuinpaviljoen XXL langs de snelweg

‘Practice what you preach’, dacht Renson tijdens de ontwerpfase van het nieuwe vlaggenschip. Vandaar dat BINST ARCHITECTS het Outdoor Experience Center vormgaf als een uit de kluiten gewassen tuinpaviljoen. “De vormgeving is echt ontstaan vanuit die ‘outdoor living’-beleving waar Renson zo sterk op inzet”, licht architect Luc Binst toe.

Outdoor Experience Center

In industriezone De Prijkels bouwt Renson op een perceel van 10 hectare zijn nieuwste uitvalsbasis.

 

De indrukwekkende gevel van ruim 300 meter combineert gevelelementen uit de eigen productie met natuurelementen. De indrukwekkende greenwall van 50 meter trekt meteen de aandacht. Luc Binst: “Wie op de snelweg rijdt, kan deze eye- catcher onmogelijk missen. De uitkragende witte luifels en het speelse watervlak passen perfect bij de lichte, natuurlijke architectuur.”

Totaalbeleving voor de tuin

De outdoorafdeling van Renson heeft de voorbije jaren een sterke groei doorgemaakt. Een productie-uitbreiding drong zich dan ook op. Met de komst van het Outdoor Experience Center lost Renson die nood in en maakt het er meteen maximaal gebruik van. “We willen hiermee dé internationale referentie worden voor totaalbeleving in de tuin”, verduidelijkt Dieter Heyman, Business Unit Manager Outdoor van Renson. “Terrasoverkappingen, carports, gevelbekleding, tuinwanden, tuinverlichting en andere designelementen voor de tuin zullen centraal geproduceerd worden. In de showroom zullen we de bezoekers onderdompelen in een droomwereld waar de tuinpuzzel perfect klopt.” Om die totaalbeleving te creëren, gaat Renson de samenwerking aan met gerenommeerde spelers die tuinmeubilair, jacuzzi’s, buitenkeukens, enzovoort op de markt brengen.

Het merkoverschrijdende totaalconcept voor de tuin wordt er gebundeld onder de naam NOA, een knipoog naar de bijbelse naamgenoot die tijdens de zondvloed alle diersoorten ter wereld redde. De outdoor living-campagnes worden al langer opgeleukt met flamingo’s (lente), antilopen (herfst), cheeta’s (zomer) en ijsberen (winter). Het verloop van de werken is online te volgen via www.noa-outdoor.com.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details