Platform voor de bouw
Maatwerkinterieurs van concept tot realisatie
Assist2Enjoy in Hooglede.

Maatwerkinterieurs van concept tot realisatie

Het geweer van schouder veranderen en de blik verruimen: het kan wonderlijke resultaten opleveren. Onder impuls van kersvers general manager Ruben Raedt werd Clement Pharma Concepts drie jaar geleden omgedoopt tot Studio Clement, met de bedoeling om nieuwe horizonten te verkennen en het succesrecept voor de inrichting van apotheekinterieurs – jarenlang dé corebusiness van het bedrijf – ook toe te passen in andere b2b-sectoren. Zo groeide Studio Clement uit tot een veelbelovende nieuwkomer in de kantoormarkt, met dank aan een zeer waardevolle troef: projectbeheer van a tot z, inclusief ontwerp, productie, plaatsing, afwerking én werfcoördinatie.

Het verhaal van Studio Clement gaat terug tot 1925. Winkeliers en apothekers raakten onder de indruk van het vakmanschap van pianobouwer Antoon Clement en schakelden hem in voor interieurinrichting op maat. Zo ontwikkelde hij een voorliefde voor de inrichting van apotheken, na verloop van tijd aangevuld met de eigen productie van hout- en metaalmeubilair. Bijna honderd jaar later staat de derde generatie aan het roer van het bedrijf, al is niet alles bij het oude gebleven. Enter Ruben Raedt, die er vier jaar geleden aan de slag ging als general manager: “Onze onderneming is groot geworden in de farmasector, dus dat blijft een belangrijke activiteitentak – die inmiddels verder is uitgebreid met pharma software, ingenieuze robotica en merchandising – maar door de vermindering van het aantal apotheken beseften we dat het moeilijk zou worden om onze sterke positie nog verder uit te bouwen. Vandaar dat we in het kader van onze groeistrategie beslist hebben om nieuwe markten aan te boren. Een logische keuze, want we beschikken over de mensen, de kennis en de technische uitrusting om ook in andere sectoren furore te maken met interieurinrichting op maat.” 

Studio Clement past zijn beproefde filosofie en werkwijze, die het door de jaren heen perfectioneerde in apotheekomgevingen, ook toe bij de inrichting van bedrijfsgebouwen en kantooromgevingen.

Vruchtbare kruisbestuiving

Met die ‘andere sectoren’ doelt Ruben Raedt niet enkel op retail, maar zeker ook op de kantoormarkt. Daar past Studio Clement zijn beproefde filosofie en werkwijze, die het door de jaren heen perfectioneerde in apotheekomgevingen, toe bij de inrichting van bedrijfsgebouwen. “In de farmasector werken we vaak met dagplanningen om de doorlooptijd te optimaliseren, dus dat trekken we ook door naar onze kantoorprojecten. Bedrijven die een beroep doen op onze diensten, weten dus perfect waar ze aan toe zijn qua timing. Met onze gekende focus op kwaliteit realiseren we kantoorinterieurs die makkelijk vijftien tot twintig jaar meegaan. Zo hebben we op korte tijd al enkele mooie referenties vergaard: De Laere-Bonte in Brugge, Funerarium Vandevenne in Moeskroen, Tryg Garanti in Zaventem, DKF Fiduciaire in Waregem, Assist2Enjoy in Hooglede … Bovendien zijn we op dit moment het nieuwe hoofdkantoor van onze zusterfirma Meditech in Izegem aan het inrichten, goed voor een oppervlakte van 3200 m². Daarnaast zetten we sterk in op productinnovatie. We zijn begonnen met de ontwikkeling van akoestische pods voor kantoorruimtes, die we op termijn – in aangepaste vorm – ook willen introduceren in de farmasector. Er is dus sprake van een vruchtbare kruisbestuiving tussen de verschillende disciplines waarin we actief zijn”, legt Ruben Raedt uit. 

Studio Clement zet ook sterk in op productinnovatie. Zo is het begonnen met de ontwikkeling van akoestische pods.

Alles onder één dak

Maatwerkmeubilair en interieurarchitectuur zijn traditioneel gescheiden disciplines. Studio Clement vormt in dit opzicht de uitzondering op de regel, aangezien het beide specialisaties verenigt onder één dak. “Zo kunnen we het totale pakket aanbieden en projecten van a tot z beheren (zowel nieuwbouw als renovatie), wat een enorme troef is”, vertelt Ruben Raedt. “Onze interieurarchitecten staan in voor het ontwerp en fungeren tevens als projectmanager en ‘single point of contact’. Nadat onze klanten een inspirerend bezoek hebben gebracht aan onze showroom, vertalen we hun wensen en behoeften naar een uitvoerbaar plan, dat als uitgangspunt dient voor de maatwerkproductie in ons atelier. In de uitvoeringsfase nemen onze projectmanagers ook de volledige werfcoördinatie op zich, waarbij we onze vakmensen, die schrijnwerkers zijn van opleiding, aanvullen met gespecialiseerde onderaannemers voor de realisatie van de vloeren, gyproc- en pleisterwerken, schilderwerken, elektriciteit en technieken … Door alles in eigen hand te houden, kunnen we erg efficiënt te werk gaan, extra tijd winnen en onze klanten maximaal ontzorgen. Al kunnen we desgewenst ook samenwerken met aannemers die de klant zelf aanbrengt. Deze flexibele totaalaanpak valt erg in de smaak. Vandaar dat we volop op zoek zijn naar extra medewerkers, in alle delen van onze organisatie (tekenaars, projectmanagers, meubelmakers en -plaatsers …). We hebben een zeer ruim vacatureaanbod, dus geïnteresseerde professionals mogen ons altijd contacteren!”   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details