Platform voor de bouw
Nieuws

Team gedreven specialisten in de schaduw van de vakman

IMG_20220831_093048
Een team van gedreven specialisten staat als één man achter de professional. (Beeld: Laurus Design)

Tekst | Stephanie Demasure

Beeld | Lecot

16 november 2022 Leestijd 4 minuten

Deel dit artikel

Lecot is een naam die klinkt in de sector. Dat dankt het bedrijf aan zijn expertise en zijn brede assortiment. Toch hebben maar weinig professionals zicht op wat Lecot allemaal voor hen kan betekenen. De missie om zichzelf beter bekend te maken als totaalpartner leidde, na een strategische oefening, tot een vernieuwde branding, die de komende maanden volop uitgerold wordt.

Klantgericht werken staat bij Lecot voorop. (Beeld: Bram Tack)

“Onze ambitie is helder en ‘straightforward’: we willen nog klantgerichter werken”, licht Kristof De Nayer, marketingmanager bij Lecot, toe. “Een van de concrete actiepunten daarbij is om beter te duiden bij onze doelgroep waar we voor staan. Velen weten dat we er zijn, maar weinigen hebben duidelijk zicht op wat we allemaal voor hen kunnen betekenen. Dat is ook niet onlogisch. De voorbije 135 jaar is Lecot voortdurend gegroeid. Vandaag bedienen we ruim 90.000 unieke klanten, van zelfstandige schrijnwerkers met een klein atelier tot industriële interieurbouwers met een hoge output. We staan voor hen klaar met producten zoals hamers, machines of scanningtools en diensten zoals Lecot Fleet, connect, de plaatsing van screens, projectbeheer en noem maar op.”

Lecot is er in elke stap van het productieproces voor de vakman. (Beeld: Laurus Design)

Nieuwe visuele identiteit

Om te benadrukken dat Lecot een schakel is in de dagelijkse bedrijfsvoering van elke professional, werkte het team nieuwe visuals uit. Vier types klanten – de interieurbouwer, technieker- installateur, aannemer en raam- en deurfabrikant – staan er stuk voor stuk afgebeeld met Lecot in hun schaduw. Kristof De Nayer: “We staan als één team achter de vakman, als een onzichtbare partner. Zo kunnen zij uit de schaduw treden en in de spotlights staan. Door hen praktische bezorgdheden en de materialenvoorraad uit handen te nemen, houden zij die vrij om zich helemaal te focussen op hun corebusiness.” 

De uitrol van de nieuwe branding zal de komende maanden overal opduiken. Deze look-and-feel en de vernieuwde huisstijl vormen bovendien de leidraad voor een opfrissing van alle bestaande communicatiedragers. De brochures, website, banners enzovoort ondergaan de komende tijd dus allemaal een metamorfose. Zo zet Lecot zijn nieuwe merkidentiteit gefaseerd in de markt.

Midden november trekt Lecot naar zijn klanten en het verhaal van de nieuwe branding reist mee. Van 14 tot en met 18 november vertrekt het team op een cruiseschip naar vijf locaties. Ze meren respectievelijk aan in Gent, Brussel, Antwerpen, Hasselt en Luik. “Met Lecot On Tour bevestigen we meteen ook onze tweede belangrijke ambitie: zo dicht mogelijk bij de klant staan. We hopen die week veel partners terug te zien”, besluit Kristof De Nayer.    

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Nicolas Piert

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Bouwen aan Vlaanderen netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details