Platform voor de bouw
Voor een gezonde, comfortabele en duurzame leefomgeving
Flexibele inrichting dankzij Gyproc® LOOPD® in het Havenhuis. (Beeld: Toon Grobet)

Voor een gezonde, comfortabele en duurzame leefomgeving

In 2017 vierde Gyproc® zijn zestigjarig bestaan. Door de decennia heen heeft de onderneming een indrukwekkende reputatie opgebouwd als leverancier van een sterk product met dito service en expertise.

Gyproc® staat in het teken van drie wooncriteria: gezond (veilig en aangenaam wonen), comfortabel (comfort op thermisch, akoestisch en brandveilig vlak) en duurzaam (toekomstgericht en energievriendelijk). Gyproc® België, opgericht in 1957, is marktleider op het gebied van gipsoplossingen in de binnenhuis- en ruwbouwafwerking. Op het hoofdkwartier voor de Benelux in Kallo (Antwerpen) worden gipskartonplaten geproduceerd. Van daaruit distribueert het bedrijf ook natte pleisters en platen voor de Belgische, Nederlandse en Luxemburgse markt. In België telt Gyproc® ongeveer 250 medewerkers. Het behoort tot de Franse groep Saint-Gobain, wereldleider in licht en duurzaam bouwen. Gyproc® biedt zijn vele klanten – gaande van bouwprofessionals, vakmannen en project-ontwikkelaars tot doe-het-zelvers – innovatieve totaaloplossingen, waarbij het bedrijf streeft naar maximaal comfort, veiligheid, duurzaamheid en vrijheid in vormgeving.

Thermisch en akoestisch comfort troef met Gyproc®.

Focus op circulariteit

Dat het de onderneming menens is wat het blijvend innoveren en inzetten op een duurzame leefomgeving betreft, wordt bewezen met de nieuwe productlijn: Gyproc® LOOPD®. Die bevat een voegband en voegmiddel die na gebruik gemakkelijk verwijderbaar zijn. Zo kan een Gyproc®-wand probleemloos gedemonteerd worden zonder beschadiging en elders weer opgebouwd worden. Met dit assortiment wordt een nieuwe stap in een circulaire industrie gezet als onderdeel van een circulaire economie. Want dankzij LOOPD®-producten kunnen Gyproc®-gipsplaten bijvoorbeeld in kantoorruimtes geplaatst worden die regelmatig van indeling veranderen. Ideaal voor een flexibele inrichting.

Naast het versterken van de circulaire economie zal Gyproc® zijn CO2-uitstoot tegen 2030 verlagen tot 33 %, om in 2050 volledig CO2-neutraal te zijn én verder te focussen op de verbetering van gezondheid en welzijn. Het bedrijf streeft ernaar om dé referentie te zijn op het vlak van duurzaam en innovatief (ver)bouwen. Zo helpt Gyproc® architecten door hen innovatieve oplossingen aan te reiken en mee te denken hoe nieuwe uitdagingen bij het bouwen en renoveren het best aangepakt worden. Dat doet de onderneming uiteraard ook voor doe-het-zelvers. Customer proximity is voor Gyproc® tweerichtings-verkeer. De feedback van de klant wordt gebruikt voor productverbetering en/of voor de ontwikkeling van nieuwe producten en systemen. 

Experience center

Gyproc® legt momenteel de laatste hand aan zijn experience center. In deze gesimuleerde leefomgeving in Kallo kunnen bezoekers ervaren welke toepassingsmogelijkheden er bestaan met Gyproc®-oplossingen en welk comfort deze met zich meebrengen.  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten