Platform voor de bouw
Ambitieus lijmbedrijf viert twintigjarig bestaan met nieuwe huisstijl
Alexander Naenen: “Ons nieuwe logo oogt fris, scherp en modern. Bovendien heeft het ook een inhoudelijke betekenis.”

Ambitieus lijmbedrijf viert twintigjarig bestaan met nieuwe huisstijl

Deze steile opmars is zeker ook de verdienste van Zuidland Lijmwerken, dat als gespecialiseerd lijmbedrijf een nieuwe standaard zette door uitvoeringssnelheid te koppelen aan efficiëntie en precisie. De Nederlandse firma is al jaren een vaste waarde op de Belgische markt en pakt ter ere van haar twintigjarig bestaan uit met een nieuwe huisstijl en een opgefrist logo dat de bedrijfswaarden weerspiegelt.

“Kalkzandsteen is en blijft nu eenmaal de toekomst, dus we gaan de komende jaren met veel vertrouwen tegemoet”, zegt Alexander Naenen.

In het jaar 2000 richtte Leo Naenen Zuidland Lijmwerken op. Wat begon als eenmansbedrijf, groeide al snel uit tot een bloeiende onderneming met een flink gevuld orderboekje. In 2006 kwam ook zoon Alexander de rangen vervoegen (initieel als zelfstandig medewerker). Toen Nederland twee jaar later te maken kreeg met een hardnekkige economische crisis, bleef het bedrijf niet bij de pakken zitten, maar maakte het van de gelegenheid gebruik om voet aan grond te krijgen in België. Een prima beslissing, want in een mum van tijd werd Zuidland Lijmwerken een heuse referentie op het vlak van kalkzandsteenbouw. “Via de nodige mond-tot-mondreclame verspreidde onze reputatie zich als een lopend vuurtje. Eens de crisis voorbij was, waren we met dertig à veertig man aan het werk”, vertelt Alexander Naenen, die zich in 2011 inkocht als vennoot. “De jaren nadien bleven we maar groeien. In 2018 zaten we al aan een honderdtal medewerkers, wat nieuwe uitdagingen op het vlak van bedrijfsvoering en projectopvolging met zich meebracht. Kortom: onze onderneming is de voorbije twintig jaar sterk geëvolueerd. Vandaar dat we het dringend tijd vonden voor een nieuwe huisstijl.”

Klaar voor de volgende twintig jaar

Deze langverwachte ‘rebranding’ voltrok zich op 2 november. “Ons nieuwe logo oogt fris, scherp en modern. Bovendien heeft het ook een inhoudelijke betekenis. We zien onszelf als directe en dynamische ‘verbinders’, zowel figuurlijk (tussen hoofd- en onderaannemer) als letterlijk (tussen de kalkzandsteenelementen). Dat komt visueel allemaal mooi tot uiting”, vindt Alexander Naenen. “Voorts hebben we onze website opgefrist en inter-
actiever gemaakt, hebben we een leuk bedrijfsfilmpje opgenomen voor onze LinkedIn-pagina, blijven we investeren in de vernieuwing van ons machinepark, enzovoort. Dit alles om aan te tonen dat we klaar zijn voor de volgende twintig jaar! De coronacrisis heeft ons natuurlijk parten gespeeld, maar voordien ging het alleen maar in stijgende lijn. Bovendien hanteren we een werkwijze die per definitie ‘coronaproof’ is. We zijn er dan ook van overtuigd dat we snel opnieuw op volle toeren zullen draaien. Kalkzandsteen is en blijft nu eenmaal de toekomst, dus we gaan de komende jaren met veel vertrouwen tegemoet!”   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details