Platform voor de bouw
Kleine dienst met groot resultaat
“Onze sterkte is dat we klanten een totaalconcept op het vlak van brand visibility garanderen”, zegt Dimitri Sevit.

Kleine dienst met groot resultaat

Communicatie op een bouwwerf is niet altijd eenvoudig. Met doeken, bouwschuttingen, bewegwijzering, vlaggen enzovoort kan gelukkig al heel wat worden opgelost. Helaas blijven deze fysieke hulpmiddelen doorheen het project niet altijd afgestemd op hun doel. Daarom ontwikkelde Signts de ‘Werfchecker’, een dienst waarbij de specialist in signage voor een vaste prijs per maand de werfsignalisatie controleert, repareert en aanpast.

De ‘Werfchecker’ is een dienst waarbij Signts voor een vaste prijs per maand de werfsignalisatie controleert, repareert en aanpast.

Signts is het resultaat van de krachtenbundeling van drie gespecialiseerde beletterings- en reclamebedrijven in 2015: ESBI Belgium, ASM Lettershop en Sign Solutions. “Samen hebben we de kennis, het vakmanschap en de techniek in huis om bedrijven bij elke signing-uitdaging te ondersteunen”, aldus salesmanager Dimitri Sevit. “Klanten kunnen bij ons terecht voor bewegwijzering, autobelettering en -wrapping, raam- of wanddecoratie, gevel- en lichtreclame … Tot en met stickers en instore materialen. Onze sterkte is dat we klanten een totaalconcept op het vlak van brand visibility garanderen. Signts adviseert, produceert en monteert. We pinnen ons niet vast op een bepaald stramien, maar zoeken proactief naar oplossingen om de doelstelling van klanten in te vullen.”

“We zorgen ervoor dat de commerciële boodschap regelmatig op de evolutie van de bouw wordt afgestemd”, aldus Dimitri Sevit.

Van klantenvraag tot nieuwe dienst

Het is ook vanuit deze filosofie dat Signts onlangs de ‘Werfchecker’ introduceerde. “Enkele maanden geleden werden we gecontacteerd door een projectontwikkelaar met een probleem dat veel actoren in de bouw wel zullen herkennen”, legt Dimitri Sevit uit. “Zijn commerciële kracht, die slechts een paar keer per jaar op de werf komt, sprak er op een gegeven moment af met een potentiële klant. Bij aankomst merkte hij dat de vlaggen waren stukgewaaid en dat er nog stickers hingen met de aankondiging van een kijkdag die al drie maanden voordien had plaatsgevonden. De investeerder zag daar een teken van slordigheid in en besloot de deal af te blazen. Om dergelijke situaties te vermijden, vroeg de projectontwikkelaar ons om de werf tweemaandelijks te bezoeken en telkens de benodigde optimalisaties en reparaties te rapporteren. We beseften meteen dat veel werven met soortgelijke problemen te kampen hebben. Daarom besloten we een systeem uit te werken dat op een kostenefficiënte manier door alle actoren kan worden gebruikt.”

Heel wat troeven

Het resultaat is dus de ‘Werfchecker’, een dienst waarbij Signts voor een vaste prijs per maand de werfsignalisatie controleert, repareert en aanpast. Dit kan zowel in België als Nederland, want de signage-specialist heeft een vestiging in Houthalen én Venlo. “We hopen op termijn zelfs werven in Frankrijk en Duitsland te bezoeken, want ook in die landen hebben we intussen al een hele resem opdrachten uitgevoerd. Met deze service zetten we een unieke stap in het aanbieden van een complete dienstverlening rond oplossingen voor binnen- en buitensignalisatie”, benadrukt Dimitri Sevit. “We geloven sterk dat deze oplossing een reële toegevoegde waarde biedt op de werf. De voordelen liggen voor de hand: meer veiligheid en duidelijkheid, een nette werf met een positieve impact op de beeldvorming en het imago van de aannemer en/of de projectontwikkelaar … Daarnaast kan de commerciële boodschap regelmatig op de evolutie van de bouw worden afgestemd. Hierdoor kan de werf actief worden ingezet als marketingtool.”

“We pinnen ons niet vast op een bepaald stramien, maar zoeken proactief naar oplossingen om de doelstelling van klanten in te vullen”, benadrukt Dimitri Sevit.

Hoe werkt het?

Iemand van Signts komt met vaste regelmaat ter plaatse en checkt al de signalisatie. Er wordt niet alleen gekeken of er reparaties nodig zijn, maar ook of de bebording moet worden aangepast en/of verplaatst. Dimitri Sevit: “Daarnaast zullen we voorstellen formuleren om de communicatie op de werf te optimaliseren. Onze klanten verdienen een eerlijk en objectief advies over de communicatie op en rond de bouwplaats. Met deze unieke innovatieve dienstverlening beogen we dan ook een nog hoger niveau van complete ontzorging van de klanten.” 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details