Platform voor de bouw
Duurzaamheid? Meer dan een modewoord!
Group Jansen maakte op vijftig jaar tijd een bijzondere evolutie door. Intussen is het een bedrijf met meer dan zevenhonderd professionele medewerkers en verschillende specialisaties.

Duurzaamheid? Meer dan een modewoord!

De drive naar meer sustainability is onstopbaar. Ook binnen de bouwsector. De switch naar duurzamere materialen, modulaire systemen en minder afval is een uitdaging die Group Jansen maar al te graag aangaat en invult op een eigenzinnige manier. De Limburgse bouwgroep neemt met een geïntegreerde aanpak en een waaier aan innovatieve, duurzame producten een duidelijke voortrekkersrol op zich.  

“Group Jansen maakte op vijftig jaar tijd een bijzondere evolutie door”, vertelt Sarai Bervoets, CCO van Group Jansen. “Vijf ambitieuze broers uit Meeuwen legden als plakkers de basis voor onze huidige bouwgroep. Een bedrijf met meer dan zevenhonderd professionele medewerkers en verschillende specialisaties. Dankzij een doorgedreven verticale integratie bieden we onze klanten niet alleen een a-tot-z-oplossing, maar ook meteen de meest duurzame keuze. Vragen zoals ‘hoe beperken we het energieverbruik voor onze klant?’, ‘welke grondstoffen zijn het meest ecoproof?’, ‘welke materialen kunnen we recycleren uit andere projecten?’, ‘hoe houden we een gebouw in topconditie dankzij een uitmuntend onderhoud?’ enzovoort krijgen een duidelijk antwoord. De vlotte samenwerking tussen onze specialisten op alle fronten zorgt hiervoor.”

Ook als producent komt Group Jansen sterk uit de hoek. Met een gamma duurzame systeemwanden én een eigen lijn van high-end comforteilanden.

Systeemwanden voor vandaag én morgen

Ook als producent komt Group Jansen sterk uit de hoek. Met een gamma duurzame systeemwanden én een eigen lijn van high-end comforteilanden. “Modulaire wanden zijn hot. Ze bieden een ideale oplossing om flexibiliteit te integreren in elk ontwerp, zodat het beantwoordt aan de eisen van vandaag en morgen”, vertelt Sarai Bervoets. “Binnen ons assortiment van Jansen Wall Solutions kiezen we hierbij vooral voor mooie en flexibele oplossingen, maar ook duurzaamheid en eenvoud staan hoog op onze wishlist. Neem nu bijvoorbeeld onze J’Clickd-bamboesysteemwanden. Dit eenvoudige én toch ingenieuze systeem van metalen clipsen, bamboeprofielen en glas is de natte droom van iedereen die wil inzetten op sustainability. Het minimum aan materiaal (afkitten is zelfs niet meer nodig en ook doorlopende aluminiumprofielen behoren tot het verleden), de snelle montage, de flexibiliteit en de verplaatsbaarheid van deze wanden zijn maar enkele van de vele troeven. Onze klant Nextensa (Tour & Taxis, Brussel) is alvast fan.”

Modulaire wanden bieden een ideale oplossing om flexibiliteit te integreren in elk ontwerp, zodat het beantwoordt aan de eisen van vandaag en morgen.

Een KAY-comforteiland voor iedereen 

Klimaatplafonds bieden op dit moment het meest duurzame antwoord aan iedereen die wil genieten van een aangenaam binnenklimaat. Ook op dit vlak mist Group Jansen de boot niet met zijn eigen slimme comforteilanden. “Onze plafonds verenigen verschillende technieken in één intelligent product. Van koeling tot ventilatie. Van verlichting tot verwarming. Zelfs aan een aangename akoestiek hebben we gedacht. Zowel de installatie als het onderhoud verlopen veel gemakkelijker in vergelijking met traditionele oplossingen. Iets wat we trouwens graag zelf in handen nemen voor onze klanten. Onze totaalaanpak komt ook hier naar voren”, legt Sarai Bervoets uit. Eindklanten en/of markten zoals kantoren, ziekenhuizen, zorgcentra, restaurants, hotels enzovoort stellen de hoogste eisen aan welzijn, performantie, flexibiliteit en duurzaamheid. Ze rekenen op KAY voor hun verwarming, koeling, verlichting, ventilatie en optimale akoestiek.

“Binnen ons assortiment van Jansen Wall Solutions kiezen we vooral voor mooie en flexibele oplossingen, maar ook duurzaamheid en eenvoud staan hoog op onze wishlist”, benadrukt Sarai Bervoets.

Naar een betaalbare formule

“Een duurzame oplossing is niet de goedkoopste keuze. Op lange termijn natuurlijk wel, maar bij de aankoop is het prijskaartje vaak hoger. Om deze financiële drempel voor onze klanten te verlagen, kiest Group Jansen voor een comfort-as-a-service-formule. Je betaalt als klant maandelijks voor je comforteilanden en/of modulaire systeemwanden en geniet volop van meer flexibiliteit, comfort en service”, vertelt Sarai Bervoets. “We gaan trouwens graag nog een stap verder met een ‘spaas-plan’. Oftewel space as a service. Een formule waarbij je als klant het volledige interieur van een locatie leaset (inclusief het onderhoud). Group Jansen maakt hierbij, vanaf het prille begin, slimme keuzes. Kunnen we dingen standaardiseren (en zo later eventueel demonteren en hergebruiken)? Welke items bieden een grote flexibiliteit? Hoe verspillen we zo weinig mogelijk materiaal? We gaan op zoek naar de meest efficiënte en duurzame aanpak. En voor wie nog een stapje verder wil gaan, hebben we sinds kort onze J’SYNC-formule, waarbij we standaardproducten in een modulair ontwerp gieten en de noden van een gebouw of ruimte meten met IoT. Het neusje van de zalm! Zowel onderhoud, herstellingen als aanpassingen aan je ruimte gebeuren niet meer op buikgevoel, maar op basis van hardcore data. Zo blijft je space honderd procent in sync met al je duurzame en andere wensen.”    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details