Platform voor de bouw
Limburgse wereldspeler viert honderdjarig bestaan

Limburgse wereldspeler viert honderdjarig bestaan

“We zetten alvast de toon met tal van leuke initiatieven en de introductie van enkele nieuwe kleuren”, klinkt het veelbelovend.

Wie er binnenkort de website en de sociale media van Nelissen Steen-fabrieken op naslaat, zal het meteen merken: het is feest in Kesselt (Lanaken). Het ambitieuze familiebedrijf, dat de voorbije eeuw uitgroeide tot een gerenommeerde speler van wereldformaat, plant namelijk enkele leuke acties om zijn honderdjarige bestaan in de verf te zetten. “Veel details kunnen we nog niet prijsgeven, maar er staan heel wat dingen te gebeuren”, verklapt Roberta Melis, Marketing & Communication Manager bij Nelissen Steenfabrieken. “Zo zullen we als bedrijf onder meer deelnemen aan de 100km-run voor Kom op tegen Kanker, een leuke sportieve uitdaging voor het goede doel die gezien het cijfer 100 ook een belangrijke symbolische waarde heeft voor ons. Bovendien kan ik ook al meegeven dat we een reeks nieuwe kleuren zullen toevoegen aan enkele bestaande gamma’s om de creatieve toepassingsmogelijkheden nog verder te verruimen. Onze showroom blijft open op afspraak, dus wie benieuwd is naar extra nieuwigheden, is daar aan het juiste adres!”

Internationale export opkrikken

Nelissen Steenfabrieken werd in 1921 opgericht door patres familias Alfons Nelissen en maakte sindsdien een spectaculaire evolutie door. Tal van nieuwe ontwikkelingen, personeelsuitbreidingen, extra productie-eenheden en technologische updates later staat de vierde generatie aan het roer van het succesvolle familiebedrijf. Dat de ambities nog steeds intact zijn en dat de onderneming niet van plan is om op haar lauweren te rusten, blijkt uit het voornemen om de internationale export verder op te krikken. “We merken dat onze producten zeer gegeerd zijn in het buitenland en dat er nog marge voor verbetering is”, klinkt het. “We zijn telkens weer supertrots als we zien dat de Nelissen-stenen gebruikt worden bij de realisatie van architecturale hoogstandjes in Japan, Dubai en andere verre exportlanden, al betekent dat niet dat we onze thuismarkt over het hoofd zien. We hechten immers nog altijd veel belang aan onze sterke lokale verankering. Andere prioriteiten voor de toekomst zijn blijven innoveren en investeren in groene energie en ecologische baksteenproductie. Je ziet: ook komende eeuw zullen we onze stempel blijven drukken op het Belgische en internationale bouwlandschap!”    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details