Platform voor de bouw
Woon & Werkgebouwen

Vakmanschap in metaal

Om de hoogste kwaliteit en een maximale flexibiliteit te kunnen garanderen, wordt elk productieonderdeel in eigen beheer gehouden.

Tekst | Els Jonckheere

Beeld | FEROX Building Solutions

25 januari 2022 Leestijd 3 minuten

Deel dit artikel

Aanrijbeveiligingen zijn kleine, maar essentiële onderdelen van een parkeergarage. De manier waarop ze worden verankerd, maakt een groot verschil op het vlak van stabiliteit en veiligheid. Om het beste resultaat te kunnen garanderen, werd bij de realisatie van P+R Merksem een beroep gedaan op de expertise van FEROX Building Solutions. Deze firma uit Essen is dan ook gespecialiseerd in het vervaardigen van complexe metalen structuren op maat, en dat voor alle mogelijke toepassingen.

FEROX Building Solutions is een jong bedrijf met grote ambities en heel wat interne expertise. “We willen het verschil maken door totaaloplossingen aan te bieden”, vertelt medevennoot Dirk Kerstens. “Om de hoogste kwaliteit en een maximale flexibiliteit te kunnen garanderen, houden we elk productieonderdeel in eigen beheer. Bovendien werken we uitsluitend met gespecialiseerde partners die dezelfde waarden inzake veiligheid, kwaliteit en ecologie hanteren. We streven naar de hoogste kwaliteit en een maximale ontzorging van de klant. In dit opzicht zweren we bij een transparante communicatie en één contactpersoon met meetbare verant-woordelijkheden. Natuurlijk dragen we ook service hoog in het vaandel. Dit alles zorgt ervoor dat we intussen zijn uitgegroeid tot een solide kmo met dertien eigen werknemers en een vijftal ingehuurde krachten.”

FEROX Building Solutions werd opgericht door Koen De Boeck, Ann Neelen en Dirk Kerstens.

Groot project met hoge eisen

Een ander sterk punt van FEROX Building Solutions is dat het mee nadenkt over optimalisaties. Zo paste het bedrijf het ontwerp van de steunen voor de rampalen in P+R Merksem aan. “We deden dat voornamelijk in functie van de erg hoge eisen inzake sterkte en maatvastheid”, vertelt medevennoot Tom De Boeck. “Bovendien ging het over een vrij omvangrijk project met een erg korte doorlooptijd: uiteindelijk moesten we 1.575 rampalen verankeren. Hiervoor hebben we 29.715 kilogram staal verwerkt in de ankerplaten waarop de rampalen zijn gebout. Daarnaast leverden we ook nog een vijfhonderdtal glijplaten, wat goed was voor 15 ton staal. Om corrosie tegen te gaan, zijn de steunen gemetalliseerd. Dit vereiste vakwerk van de bovenste plank. Omdat de onderkanten in het zicht blijven, moesten we alles egaal afwerken.”    

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Nicolas Piert

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Bouwen aan Vlaanderen netwerk? Ik help u graag verder.

0%

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details