Platform voor de bouw
‘Wayfinders’ stampen Modulex Belgium uit de grond

‘Wayfinders’ stampen Modulex Belgium uit de grond

Hasseltse Signburo slaat handen (nog wat nauwer) in elkaar met toonaangevende Denen 

Volgde je al eens een wegwijzer in het ziekenhuis? Of zocht je al eens een vergaderzaal in een complex kantoorgebouw? Dan is de kans groot dat Signburo jou de weg toonde. Dit nichebedrijf verzorgt namelijk de ‘wayfinding’ voor heel wat Belgische ziekenhuizen, woonzorgcentra, lokale overheden en bedrijven. Die adelbrieven ontgingen haar hoofdleverancier Modulex – een toonaangevende internationale producent van bewegwijzeringssystemen – niet. Het gevolg? De dynamische Denen vroegen aan Signburo om de entiteit Modulex Belgium boven de doopvont te houden. 

Sinds 2008 verzorgt Signburo de bewegwijzering van zorgorganisaties, bedrijven en overheden in België. Het nichebedrijf covert het proces, van studie tot design en montage. De gemonteerde producten zijn veelal van de hand van Modulex. Deze Deense multinational is al 59 jaar actief binnen de signalisatie, met 5 fabrieken wereldwijd en een aanwezigheid in meer dan 300 steden in 45 landen. 

Lokale werking verankerd 

Vandaag slaan beide partijen de handen nog wat nauwer in elkaar. Johan Lambrechts (oprichter van Signburo) staat namelijk aan de wieg van Modulex Belgium: “Onder deze noemer ontwerpen, leveren en plaatsen we voortaan bewegwijzeringsoplossingen. Signburo leeft verder, en focust zich enkel op designopdrachten en onafhankelijke wayfindingstudies in binnen- en buitenland.” 

Het is dus geenszins een verhaal van ‘de grote anonieme multinational’ die plots het stuur overneemt. “Ik blijf zelf voor 100 procent eigenaar en zaakvoerder. Daarnaast werken we met dezelfde medewerkers en behouden we onze manier van werken”, legt Johan Lambrechts uit. 

Drie voordelen van internationale kennisdeling 

Aan die lokale verankering wordt een scheut internationale slagkracht toegevoegd. Zo versterkt de samenwerking het aanbod en de dienstverlening, weet Johan Lambrechts. Hij ziet drie voordelen in de Deens-Belgische connectie: “Modulex investeert ten eerste fors in productinnovatie. Zo werken ze bijvoorbeeld bewust aan de duurzaamheid van de producten en materialen. Daarnaast zorgt de alliantie ervoor dat klanten met filialen in meerdere landen één duidelijk aanspreekpunt hebben. Ten slotte pikt ons team internationale tendensen sneller op, dankzij de kennisdeling met collega’s over de hele wereld.” 

Met deze wind in de rug is Johan Lambrechts klaar voor een nieuwe sprong. “De voorbije jaren groeiden we gestaag binnen onze vertrouwde segmenten. Binnen de zorgsector, de bedrijfswereld en de lokale overheden is er nog groeimarge. Daarnaast zien we nog enkele andere interessante markten. Denk maar aan brandingbureaus en het onderwijs. Om die groeisprong waar te maken, lanceren we enkele vacatures. Hopelijk vinden de sollicitanten de weg naar onze bedrijven even goed als bij de klanten waar wij de bewegwijzering voorzien”, besluit Johan Lambrechts met een knipoog.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details